X

آرشیف

قلب آسیا٬ فاقد قلب

 

قلب نظام ها عبارت از مجلس نمایندگان مردمی می باشد. که در تصویب قوانین و نظارت آن٬ صلاحیت عزل مجریان قدرت را٬ نیز داشته باشند شناخته شده است.

البته افغانستان کشوریست که از لحاظ موقعیت به مثابه قلب آسیا دانسته می شود. و در صورتیکه این کشور فاقد ثبات سیاسی همانا شورای منتخب مردمی است: قطعاً کشورهای منطقه با اشراف استخباراتی آمریکا با پول هفته وار٬ وارد افغانستان هراسی شده اند.

بطور مثال تطبیفی: اگر فرض کنیم در ایران حکومت مردمی نیست ولی ریشه قدرت را٬ در قُم و ولایت فقهی می توان دید – پس ایران در سیاست خارجی مستقل عمل می کند.

حالا افغانستان و چند پارچه بودن طالبان٬ و ریشه قدرت شان که از کجا منشاء گرفته است را٬ چون موهوم دریافت می گردد. که آیا قدرت در قندهار و در مقام رهبری چون امیرالمومنین است یا گروه حقانی؟ و یا سهمی بزرگی از قدرت در وزارت دفاع٬ یا مورث مؤسس طالبان نیز است؟ یا هر گروهی از طالبان از لحاظ فکری تا چی حد متاثر از دیوبند پاکستان هستند؟

و آیا اینکه اولیت طالبان برای افغانستان چیست؟ و تا چه حد حضور تروریستان بین المللی در افغانستان برای منطقه و جهان تهدید می باشد؟

 

در نتیجه:

سیر ملت سازی و ثبات سیاسی از مبانی افکار عمومی مردم افغانستان٬ روح و جان اقتدار ملی در شورای مردمی منتخب٬ تا حضور و پاسخگوی دولت در اجلاس شانگهای و سازمان ملل٬ مسبب ارتباطات با کشورهای منطقه و جهان در جهت توسعه و متعالی افغانستان است.

 

بحث تلویزیونی بنده مرتبط با موضوع: https://youtu.be/fnAGtK4XDC8?si=DOh31HishnR1_Oni

 

محمدآصف فقیری

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.